L.s. De drie ingevoegde video's zijn ter informatie; 2023 was het jubileumjaar van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB 150 jaar), en twee videoverslagen schoolschaak

Lidmaatschap, ons bestuur, en schaakclinics

Lidmaatschap

Schaakvereniging Reynaerde en alle leden zijn ingeschreven bij de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB) onder de Leidse Schaakbond (LeiSB) en zo dragen wij ook bij aan het in stand houden van de schaaksport in onze omgeving.

Bestuur en functionarissen

Hans Altona Voorzitter 06-51293109
Ard Dorrepaal Secretaris 06-51357309
Arjen Keijzer Penningmeester 06-20973714
Gabri Hoogenboom In- en extern wedstrijdleider 06-12447851
Ed Koeleman Bestuurslid 0172-602871
Kees Offerman Website, foto's, schaakclinics 06-15351510

Leden van verdiensten

Hans den Houdijker werd in december 2013 ter gelegenheid van zijn 65e verjaardag benoemd tot erelid van de Schaakvereniging Reynaerde, wegens de vele verdiensten die hij heeft gehad voor de vereniging.

Henri François ontving in 2015 een Koninklijke onderscheiding bij voorheen Schaaksociëteit Nieuwkoop, wegens de vele verdiensten die hij heeft gehad voor de Nieuwkoopse schakers.

Schaakclinics basisonderwijs

De Leidse Schaakbond (LeiB) kent een actieve jeugdschaakgemeenschap, vrijwilligers bij ons zijn o.a. Fred Thijssen & Kees Offerman (Schaaktrainer 2), ervaren clubschakers die bij gelegenheid schaakclinics "Spelregels en basisvaardigheden" en "Schaken - Slim Spel" verzorgen.

Wat verstaan wij onder schoolschaak ("game based learning")

"Schaken, slim spel"

--- Schaakvereniging Reynaerde ---

"Spelregels & basisvaardigheden"

Felicitaties, 11 keer stap 1 (pionnendiploma), en in ieder lokaal een schaakspel.
(jubileumcadeau DGT (Club Pack)

Schoolschaak / Sc haakclinics,
mede mogelijk gemaakt door:
Onno Verbaken - Schoolschaakcoördinator LeiSB,
Dennis Boer - JOGG-regisseur gemeente Nieuwkoop,
Nieuwsbrief JOGG - maart 2024.pdf
ouders en/of verzorgers, en vrienden van het schaakspel.

Op woensdag 13 maart 2024 werd de halve finale van het schoolschaak van de Leidse schaakbond gehouden.  De teams kwamen uit Leiden, Leiderdorp, Voorschoten, Alphen aan den Rijn, Noordwijk, Noordwijkerhout, Sassenheim en Voorhout. De 24 scholen namen het in 4 poules tegen elkaar op. De twee beste teams per poule plaatsten zich voor de finale op woensdag 27 maart de finale in de Anne Frankschool in Leiden.

Schoolschaak Finale 2024 Leidse Schaakbond

Anneke Zandboer - Directrice Basisschool Aeresteijn
 "Wie weet volgende keer een team uit de gemeente Nieuwkoop?"

Koningsspelen, vrijdag 26 apr 2024, mooie dag en twee geslaagde schaakclinics bij Basisschool De Veenvogel.

Ontmoet vrienden van het schaakspel bij

--- LeiSB | Schaakvereniging Reynaerde ---